Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kevin Arts - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kevin Arts - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: karts

Blijf op de hoogte en volg Kevin

01 December 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na de dagen in Dunedin was ik afgereisd naar Queenstown! Ik had veel verhalen gehoord dus ik had er zin in!

In de bus naar Queenstown ontmoette ik de eerste nederlander sinds tijden, dat was weer even heel apart om nederlands te kunnen praten! maar toch handig, moet het toch blijven oefenen he!
In de bus naar Queenstown was ik eigenlijk op sommige momenten al sprakeloos, over hoe mooi het hier was, helaas heb ik hier weinig foto's van kunnen maken omdat de ramen reflecteerden in de camera! maar heb nog genoeg ander fotomateriaal!

Eenmaal aangekomen was ik eigenlijk in een hele andere wereld, zo kende ik Nieuw-Zeeland nog niet, dit was eindelijk weer een echte levende en jonge stad! veel eettentjes, kroegjes enz. Ook viel me al meteen op dat als je avontuurlijk ingesteld was, je hier zoveel kon doen, van mountainbiken tot bungyjumpen(zelfs 1 van 134m hoog)!

Nadat ik mijn spullen gedropt had, was ik eigenlijk meteen een grote heuvel achter de stad gaan beklimmen, duurd ongeveer 3 kwartier tot een uur, maar het uitzicht is wel echt mooi!!
nadat ik me hierna even opgefrist had was het tijd voor het avondeten! Ik hoorde dat er een beroemde hamburgertent in de stad zat genaamd "Fergburger", nou dat moest ik dan zeker even uitproberen! En ja inderdaad ik snap waarom ze beroemd zijn, dat was veruit de beste hamburger die ik tot nu toe gehad had!
Nou wat een geweldig begin van de week al zeg ik het zelf!

Uiteindelijk heb ik veel nieuwe leuke mensen leren kennen! als ik wil kan ik naar canada of texas, en heb daar dan alvast een slaapplek haha! (misschien een idee voor een volgende trip?!)
Heb leuke avonden gehad met stappen, ook brakke ochtenden!! maar dat hoort er dan ook bij!
Maar het allerbelangrijkste was dat het een leuke tijd was, en ik kan er met een blij gezicht op terug kijken!
Ik heb uiteindelijk maar 1 excursie gedaan in Queenstown en dat was de Milford sound, heel vet om mee te maken, maar wel een beetje koud!
We hadden ook aan de kroegentocht meegedaan, voor het geval je dat meeteld als excursie, maar halverwege zijn we er vandoor gegaan, omdat er niks aan was! we maakten dan liever onze eigen kroegentocht! (dit werd ons niet in dank afgenomen) maar we hadden liever nog een half avondje plezier, dan een hele avond verpest!

Ik raad iedereen aan wie hier ooit in de buurt is om hier heen te gaan! Hele mooie combinatie tussen feesten, natuur, rust en plezier!
Ik moet alleen wel zeggen dat het weer even schrikken was hoeveel nederlanders ik tegen was gekomen! had niet verwacht det het er uiteindelijk zoveel zouden zijn!

Mijn volgende stop word christchurch, ben benieuwd wat er nog over is van deze stad!

  • 02 December 2011 - 13:26

    Martin & Brigitte:

    Leuk verhaal, geniet er nog even van. Wat een mooie foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2012

Kerst en oud en nieuw !

04 December 2011

Nelson en Wellington

03 December 2011

Christchurch en Greymouth

01 December 2011

Queenstown

20 November 2011

Dunedin
Kevin

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 13899

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: