Christchurch en Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Kevin Arts - WaarBenJij.nu Christchurch en Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Kevin Arts - WaarBenJij.nu

Christchurch en Greymouth

Door: karts

Blijf op de hoogte en volg Kevin

03 December 2011 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Dit verslag komt iets later dan de reis zelf, maar beter laat dan nooit!

Na mijn avontuur in Queenstown was ik van plan om met de bus naar Christchurch te gaan, was een ontzettend lange busreis, was bijna 8 uur. Ik moet wel zeggen het was het lange zitten wel waard! heb hele mooie dingen gezien! En ik zou delen van deze route ooit nog wel een keer over willen doen, maar dan met eigen vervoer! Dan kan je in ieder geval de tijd voor sommige dingen nemen. niet
dat je aan een tijschema zit.

Eenmaal aangekomen was ik best geschrokken! Dat een stad zo kan veranderen, het was letterlijk een spookstad geworden! in gewone straten ontbraken gewoon huizen, omdat die afgebroken werden, of al ingestort waren. Het hele centrum was ook niet te bereiken, dit omdat het onder de gevarenzone viel. Ik voelde me ook niet echt prettig hier, was de eerste stad dat ik dat had in NZ.
Wat ook een grote invloed had waren de mensen, overal zag je dronken mensen, en zag je mensen opgepakt worden, of je zag er een paar die wouden vechten met een ander. Geen prettig beeld in ieder geval, ik was hierdoor van plan niet langer dan 1 dag hier te blijven! Ik had meteen een treinreis doorgeboekt, die doorkruist het zuidereiland van oost naar west! Ik hoorde dat dit een hele mooie reis zou zijn(mijn vader heeft deze reis ook gedaan)!

Dus zo gezegd de volgende ochtend om 7 uur werd ik opgehaald door de taxi, en op naar het treinstation!
Na een klein uurtje wachten vertrok de trein, en ik was wel benieuwd naar wat ik te zien zou krijgen, in de trein zat ik aan een tafel met nog wat toeristen uit Australie, waren toffe mensen dus dat is altijd leuk!
Eigenlijk tijdens deze reis vond ik het nog wel meevallen, veel wat je in deze treinreis zag, had ik al een keer gezien maar dan ergens anders, leek heel veel op elkaar. Waren nog wel wat mooie stukken hoor! maar over het algemeen vond ik het nog wel meevallen!

Na deze treinreis kwam ik aan in Greymouth, zag er wel leuk uit! een gezellige kleine stad, of een groot dorp.
Het was wel meteen lekker weer! lekker zonnig! Maar tegen de tijd dat ik bij het hostel aankwam, was het al best laat, dus was even eten halen, en daarna maar relaxen!
De volgende dag besloot ik om een lange dijk af te lopen, hier waren ook dingen opgesteld die wat zeiden over het verleden van greymouth, onder andere veel oude mijnkarren, en hijskraantjes. Het scheen dat op een goede dag aan het eind van de dijk naar dolfijnen gekeken kan worden. Helaas was dat vandaag niet het geval, maar was lekker weer, dus even lekker relaxen op de dijk!
Ik wou ook nog naar een tweede bierbrouwerij (ik was in Dunedin ook al naar 1 geweest), maar helaas was deze volgeboekt op mijn laatste dag dus dat zat er helaas niet in!
Deze dagen kwam ik even lekker tot rust, maar hierdoor was ik wel vergeten foto's te maken haha!
Morgen post ik mijn laatste verhaal tot nu toe, dat gaat over het laatste stukje terug naar Wellington!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Greymouth

Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2012

Kerst en oud en nieuw !

04 December 2011

Nelson en Wellington

03 December 2011

Christchurch en Greymouth

01 December 2011

Queenstown

20 November 2011

Dunedin
Kevin

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 13899

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: